|
|
ul. Parkowa 9, pok. nr 2, 3, 8, 10, 12, 44-230 Czerwionka-Leszczyny e-mail: fn@czerwionka-leszczyny.com.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do piątku od 730 do 1530 pok. nr 7 (USC) - podatki lokalne, tel. (32) 429 59 75 pok. nr 7 (USC)- podatki lokalne, tel. (32) 429 59 29 pok. nr 8 - księgowość, tel. (32) 429 59 74 pok. nr 8 - płace, tel. (32) 429 59 70 pok. nr 7 (USC) - podatki od środków transportu, tel. (32) 429 59 29, (32) 429 59 75 pok. nr 12 - księgowość, tel. (32) 429 59 32, 429 59 37 kasa nr 1 - pok. nr 1, tel. (32) 429 59 28 czynna: poniedziałek od 730 do 1400 od wtorku do piątku od 730 do 1230 od 1400 do 1530 kasa nr 2 - pok. nr 6, tel. (32) 429 59 41 czynna: poniedziałek od 9 00 do 12 30 od 14 00 do 17 00 od wtorku do piątku od 7 30 do 14 00 skarbnik: Teresa Czajka, pok. nr 8, tel. (32) 429 59 73 główna księgowa, Ewelina Falkiewicz, pok. nr 10, tel. (32) 429 59 59 e-mail: ksiegowa@czerwionka-leszczyny.com.pl Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy w szczególności: - Referat Podatków:
- wymiar podatków i opłat lokalnych,
- przygotowywanie rozstrzygnięć dotyczących ulg, zwolnień i umorzeń w spłacie zobowiązań podatkowych,
- wykonywanie kontroli podatkowej,
- prowadzenie postępowania w zakresie opłaty skarbowej,
- opracowywanie i ogłaszanie propozycji udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom,
- ewidencja wpłat podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie egzekucji administracyjnej,
- nadzór nad poborem opłaty targowej w tym:
- kontrola poboru opłaty targowej,
- ewidencja i oznaczenie nominalnej wartości dowodów opłaty targowej.
- Referat Finansowo-Budżetowy:
- opracowywanie prognoz finansowych dla gminy,
- organizacja i wykonywanie prac związanych z planowaniem i zatwierdzaniem budżetu gminy,
- ewidencja bieżącej realizacji budżetu, okresowe informowanie organów gminy o przebiegu tej realizacji,
- opracowywanie projektów uchwał w zakresie zmian w budżecie,
- ewidencja zaangażowania środków tj. umów zawieranych przez gminę na dostawę materiałów, towarów lub usług,
- negocjowanie z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na zadania zlecone bądź powierzone,
- prowadzenie spraw związanych z postępowaniem o udzielenie zamówień publicznych w temacie dotyczącym wyboru banku prowadzącego obsługę gminy zaciągania kredytów i pożyczek w ramach zapisu w budżecie oraz sporządzanie stosownych umów,
- przygotowywanie porozumień w zakresie realizacji zadań wspólnych z innymi organami samorządowymi.
- Referat Księgowości:
- prowadzenie całości spraw z zakresu księgowości syntetycznej i analitycznej urzędu jako jednostki budżetowej,
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie inwentaryzacji,
- ewidencja, rozliczanie i windykacja należności urzędu innych niż podatki i opłaty lokalne,
- finansowanie jednostek i zakładów budżetowych - uruchamianie środków i kontrola ich wydatkowania,
- obsługa kasowa petentów,
- obsługa finansowo-księgowa jednostek budżetowych tj. Ośrodka Pomocy Społecznej i Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
- kompleksowa obsługa płacowa pracowników urzędu, Ośrodka Pomocy Społecznej i Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
- ewidencja opłat z tytułu wieczystego użytkowania,
- współudział w korektach i wdrażaniu obowiązujących oraz nowych systemów ewidencji komputerowej w zakresie zagadnień będących przedmiotem działania wydziału,
- opiniowanie projektów uchwał i aktów normatywnych w zakresie rachunkowości i finansów,
- przyjmowanie sprawozdań jednostkowych z wykonania budżetu od jednostek i zakładów budżetowych oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych.
|