|
|
Regulamin organizacyjny Miejskiego Ośrodka Kultury w Czerwionce-Leszczynach §1 Postanowienia ogólne - Podstawą prawną regulaminu Miejskiego Ośrodka Kultury jest statut nadany uchwałą Rady Miejskiej nr VIII/118/99 z dnia 01.07.1999 r. z późniejszymi zmianami.
- Regulamin organizacyjny określa strukturę organizacyjną MOK, zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych i podstawowe obowiązki służbowe pracowników na stanowiskach kierowniczych.
- Każda komórka organizacyjna gromadzi dokumenty według obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
§2 Organizacja Miejskiego Ośrodka Kultury - Funkcjonowanie MOK opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności oraz indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
- Dla wykonania zadań powołuje się komórki organizacyjne i placówki podległe. Do zakresu działania komórek organizacyjnych należą czynności zawarte w §6 regulaminu, a także zadania powierzone odrębnymi poleceniami Dyrektora lub wynikające z odrębnych przepisów.
- W skład MOK wchodzą:
- Dział organizacji imprez i reklamy.
- Dział księgowości.
- Dział kadr.
- Dział ogólno-administracyjny.
- Sekretariat.
- Dom Kultury w dzielnicy Leszczyny.
- Dom Kultury w dzielnicy Czerwionka.
- Wiejski Dom Kultury w Szczejkowicach.
§3 Zakres działania Dyrektora - Jako kierownik zakładu pracy organizuje jego pracę, kieruje bieżącymi sprawami MOK oraz reprezentuje go na zewnątrz.
- Wykonuje zadania wynikające z ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i innych ustaw oraz Statutu MOK, określających status Dyrektora.
- Wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do kierowników komórek organizacyjnych i pozostałych pracowników MOK.
- Przygotowuje plany działalności MOK oraz sprawozdania z ich wykonania.
- Nadzoruje prowadzenie spraw finansowo - księgowych MOK.
- Nadzoruje działalność kierowników komórek organizacyjnych.
- Bezpośrednio kieruje Działem ogólno-administracyjnym, Działem organizacji imprez i reklamy oraz Działem kadr.
- Udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego kompetencji.
- Zatwierdza regulaminy: płacowe, organizacyjny, pracy, funduszu socjalnego, dodatków specjalnych a także instrukcje finansową oraz zasady opłacania i korzystania z usług MOK.
- Wydaje w obowiązującym trybie instrukcje i zarządzenia wewnętrzne.
- Podejmuje działania w celu pozyskania dodatkowych dochodów.
- Pertraktuje z kontrahentami.
- Przygotowuje akcje promocyjne związane z działalnością MOK.
- Prowadzi stałą współpracę z ośrodkami kultury w powiecie, województwie, kraju i za granicą.
- Dysponuje majątkiem trwałym, środkami obrotowymi i funduszami w zakresie swoich kompetencji oraz uprawnień otrzymanych od organów Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
- W ramach uprawnień swoich i otrzymanych od Burmistrza Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny zawiera umowy. Czynności prawne mogące spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, dla zachowania swojej ważności, musza posiadać kontrasygnatę Głównego Księgowego MOK.
- Określa szczegółowy zakres czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla poszczególnych pracowników MOK.
- Przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski pracowników.
- Udziela urlopów pracownikom i zatwierdza roczne plany urlopowe.
- Podejmuje decyzje dotyczące skarg i wniosków zgłaszanych przez korzystających z usług i pomieszczeń MOK.
- Dyrektor MOK ponosi pełną odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych.
- Podejmuje decyzje w sprawach odpowiedzialności służbowej pracowników.
§4 Zakres działania Głównego Księgowego - Podlega bezpośrednio Dyrektorowi MOK.
- Prowadzi sprawy finansowo-księgowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Planuje dochody i koszty prowadzenia działalności oraz sporządza inne plany finansowe.
- Przygotowuje faktury i rachunki do rozliczeń wewnętrznych i zewnętrznych.
- Sprawuje bezpośredni nadzór nad realizacja budżetu MOK.
- Sprawuje bezpośredni nadzór nad Działem księgowości i kadr.
- Sprawuje kompleksowy nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.
- Współpracuje ze Skarbnikiem Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w sprawach dotyczących dotacji dla MOK.
- Wykonuje inne zadania powierzone mu przez Dyrektora MOK.
§5 Podstawowe obowiązki służbowe pracowników na stanowiskach kierowniczych Na czele komórek organizacyjnych stoją kierownicy, którzy kierują ich pracą i odpowiadają przed Dyrektorem za powierzony im majątek, właściwą organizację pracy oraz należyte wykonywanie zadań objętych zakresem działania podporządkowanych im komórek. Do zadań kierownika należy: - Organizowanie pracy swojego działu oraz jej usprawnianie.
- Wydawanie poleceń służbowych oraz nadzór nad właściwym spełnianiem obowiązków przez podległych sobie pracowników w zakresie zagadnień merytorycznych i dyscypliny pracy.
- Nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Przeprowadzanie postępowania wyjaśniającego w zakresie skarg i wniosków.
- Przygotowanie projektów zarządzeń Dyrektora w zakresie należącym do właściwej komórki organizacyjnej.
- Sporządzanie okresowych planów pracy oraz sprawozdań z działalności.
- Występowanie do Dyrektora z wnioskami dotyczącymi awansowania, wyróżnienia, a także zwalniania i karania pracowników na zasadach określonych przepisami prawa pracy.
- Dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników.
- Udział w merytorycznych pracach danej komórki organizacyjnej zgodnie z indywidualnym zakresem czynności.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi.
- Zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami i przekazywanie ich do wiadomości podległym pracowników.
- Przestrzegania zasad oszczędnego i efektywnego gospodarowania.
- Organizowanie pracy kierowanej komórki organizacyjnej, ustalenie szczegółowych zakresów czynności i odpowiedzialności podległych pracowników i kontrola realizacji tych obowiązków.
- Informowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w rocznym planie działalności MOK.
- Organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony informacji niejawnych.
- Właściwe planowanie wykorzystania urlopów wypoczynkowych pracowników i powierzenie wzajemnych zastępstw.
- Wykonywanie innych czynności zlecanych przez Dyrektora.
§6 Zakres działania komórek organizacyjnych - Dział organizacji imprez i reklamy.
- Organizacja pracy w zespołach zainteresowań oraz zespołach amatorskiego ruchu artystycznego.
- Koordynacja, instruktarz i kontrola zajęć oraz sporządzanie ich harmonogramów.
- Realizacja zadań programowych wynikających z kalendarza imprez.
- Prowadzenie dokumentacji pracy (dzienniki zajęć zespołów, sprawozdawczość, kalendarz imprez).
- Rozbudzanie zainteresowań społeczeństwa w zakresie amatorskiego ruchu artystycznego, opieka merytoryczna, konsultacje instruktorskie.
- Opracowanie informacji dla prasy, radia, TV itp.
- Przygotowanie materiałów do wystaw organizowanych na terenie ośrodka i poza nim.
- Opracowanie materiałów popularyzujących działalność MOK (plakaty, informatory, foldery, afisze, ogłoszenia itp.).
- Współpraca z innymi ośrodkami kultury, instytucjami, klubami osiedlowymi, placówkami oświatowymi, innymi organizacjami w zakresie upowszechniania kultury.
- Sporządzanie analiz dotyczących działalności zespołów.
- Programowanie pracy w postaci sporządzania scenariuszy i planów imprez.
- Realizacja zadań programowych wynikających z planów i scenariuszy.
- Sporządzanie kalkulacji kosztów imprez.
- Organizacja imprez plenerowych i w pomieszczeniach zamkniętych.
- Przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Obsługa wycieczek.
- Sporządzanie analiz dotyczących organizowania imprez.
- Organizowanie seansów filmowych - kino MOK.
- Prowadzenie impresariatu artystycznego.
- Prowadzenie obsługi imprez organizowanych przez inne podmioty.
- Organizowanie wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży - akcja "Zima w mieście" i "Lato w mieście".
- Organizowanie imprez (warsztaty, seminaria, prelekcje, pokazy) w ramach współpracy kulturalnej prowadzonej przez Klub Kultury Japońskiej.
- Sporządzanie wniosków o dofinansowanie imprez.
- Przygotowanie akcji promocyjnych i reklamowych związanych z działalnością MOK.
- Prowadzenie działalności kulturalnej w sołectwie Bełk:
- organizacja czasu wolnego dla dzieci i młodzieży,
- organizacja wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży,
- organizacja imprez okolicznościowych i plenerowych,
- sporządzanie harmonogramu zajęć,
- prowadzenie i organizacja form aktywnego wypoczynku dla dorosłych (gimnastyka).
- Klub Młodzieżowy w Dębieńsku - placówka podległa:
- organizacja czasu wolnego dla dzieci i młodzieży,
- organizacja wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży,
- organizacja imprez okolicznościowych i plenerowych,
- sporządzanie harmonogramu zajęć,
- prowadzenie zajęć w ramach modelarni lotniczej.
- Dział księgowości.
Dział zajmuje się obsługą finansowo-księgową oraz sprawami kadrowymi. Kieruje nim główny księgowy, który podlega bezpośrednio dyrektorowi. Do zadań działu należy: - Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych.
- Przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg i dokumentów oraz środków pieniężnych.
- Opracowanie projektów planu finansowego.
- Sporządzanie sprawozdań i analiz ekonomiczno-finansowych.
- Kontrolowanie gospodarki materiałowej.
- Prowadzenie finansowej kontroli wewnętrznej.
- Przedkładanie Dyrektorowi okresowych analiz dotyczących realizacji planu finansowego.
- Opiniowanie sprawozdań i analiz dotyczących spraw finansowych sporządzanych przez inne komórki organizacyjne.
- Sporządzanie list: płac i wynagrodzeń oraz innych świadczeń pieniężnych dla pracowników.
- Prowadzenie obsługi kasowej: sprzedaż biletów, pobieranie opłat, prowadzenie dokumentacji kasowej, bieżących rozliczeń rachunków.
- Załatwianie spraw ubezpieczeniowych i rentowych, wniosków o emeryturę oraz wydawanie zaświadczeń w związku z zatrudnieniem.
- Współdziałanie z Bankiem i Wydziałem Finansowym Gminy i Miasta.
- Prowadzenie i nadzór księgowania i fakturowania.
- Opracowanie i wdrażanie w MOK instrukcji finansowej.
- Dział kadr.
Do zadań działu należy: - Prowadzenie akt osobowych pracowników.
- Załatwianie formalności związanych z przyjmowaniem, awansowaniem, przeszeregowaniem, przeniesieniem, zwalnianiem, odznaczaniem, nagradzaniem i karaniem pracowników.
- Prowadzenie kart ewidencji personalnej, list obecności, rocznych kart obecności, rocznych planów urlopów, imiennych wykazów pracowników w poszczególnych działach, ewidencji nieobecności w godzinach służbowych.
- Wydawanie świadectw pracy.
- Sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących zatrudnienia.
- Przegotowanie załączników do listy płac.
- Prowadzenie archiwum.
- Prowadzenie spraw socjalno-bytowych zgodnie z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
- Prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- Dział ogólno-administracyjny.
Do zadań działu należy: - Prowadzenie gospodarki materiałowej (zaopatrywanie placówek w sprzęt, materiały biurowe, środki czystości, odzież ochronną, obuwie robocze, kontrola ich wykorzystania).
- Nadzór nad utrzymaniem czystości obiektu, obejścia, pomieszczeń administracyjnych, konserwacja obiektu.
- Nadzór nad zabezpieczeniem pomieszczeń MOK.
- Nadzór nad pracownikami obsługi (sprzątaczki, gospodarz).
- Przeprowadzanie i nadzór nad remontami (prowadzenie dokumentacji remontowej).
- Nadzór nad zabezpieczeniem właściwej ochrony p.poż. i odpowiednich warunków BHP, współpraca z inspektorem BHP.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji.
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie ustawy o zamówieniach publicznych (przygotowanie przetargów, prowadzenie rejestru, sporządzanie sprawozdań).
- Kontrola przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych przez wszystkie działy MOK.
- Zaopatrywanie imprez w sprzęt oświetleniowy i nagłaśniający oraz inny według doraźnych potrzeb.
- Zabezpieczenie imprez zgodnie z wymogami wynikających z przepisów BHP.
- Sekretariat.
Do zadań sekretariatu należy: - Przyjmowanie, ewidencjonowanie oraz skarg i wniosków przestrzeganie terminowości w ich załatwianiu.
- Rejestracja korespondencji wpływającej i wychodzącej, przedkładanie Dyrektorowi placówki (z zachowaniem jej poufności i nie udostępnianie osobom trzecim).
- Sporządzanie maszynopisów.
- Prowadzenie kartoteki znaczków pocztowych (wysyłanie i ewidencjonowanie korespondencji pocztowej).
- Załatwianie spraw związanych z wyjazdami służbowymi (rezerwacje, delegacje).
- Obsługa narad, konferencji itp.
- Pomoc w rozprowadzaniu biletów, zbieranie zamówień na spektakle.
- Rzetelna informacja o imprezach.
- Sporządzanie umów, umów zleceń, umów o dzieło oraz prowadzenie rejestrów umów.
- Prowadzenie sprawy z zakresu ochrony informacji niejawnych.
- Dom Kultury w Leszczynach.
Do zadań Domu Kultury należy: - Rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci i młodzieży w ramach prowadzonych zespołów artystycznych i zainteresowań.
- Organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie ferii letnich i zimowych.
- Organizacja imprez środowiskowych w DK dla wszystkich grup wiekowych.
- Organizacja imprez masowych - festyny, majówki, wieczory taneczne, biesiady, spotkania z ciekawymi ludźmi.
- Organizacja wystaw prac plastycznych mieszkańców naszej jednostki.
- Współorganizacja imprez zleconych.
- Współdziałanie z zakładami, organizacjami społecznymi, placówkami oświatowymi naszej jednostki przy organizacji imprez.
- Wynajem pomieszczeń na działalność i uroczystości.
- Usługi studia nagrań "Audio-Art".
- Dom Kultury w dzielnicy Czerwionka.
Do zadań Domu Kultury należy: - Organizacja występów artystycznych.
- Administrowanie i wynajem sali widowiskowej w celu organizacji imprez.
- Sporządzanie wykazu niezbędnych remontów i sygnalizowania potrzeb w tym zakresie dyrektorowi MOK.
- Sprawowanie pieczy nad parkiem im. P. Furgoła.
- Zabezpieczanie i organizacja placu zabaw na terenie parku im. P. Furgoła.
- Stwarzanie warunków dla działalności zespołów zainteresowań.
- Wiejski Dom Kultury w Szczejkowicach.
Do zadań wiejskiego Domu Kultury należy: - Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z terenu sołectwa (Akcja Lato i Zima).
- Organizacja imprez środowiskowych (jubileusze, akademie, biesiady, festyny, wieczory taneczne).
- Współpraca z miejscowymi organizacjami, z placówką oświatową i sportową oraz klubami i związkami działającymi na terenie sołectwa.
- Edukacja kulturalna i artystyczna dzieci i młodzieży w ramach "Teatru Żywego Słowa".
- Wynajem pomieszczeń na imprezy okolicznościowe.
- Prowadzenie działalności w ramach społecznego ruchu artystycznego (Zespół Śpiewaczy Familijo).
|