|
|
ul. Furgoła 71, 44-230 Czerwionka-Leszczyny tel.: (32) 431 29 26 dyrektor: mgr Jolanta Górecka Szkoła Podstawowa nr 4 jest szkołą publiczną, której organem prowadzącym jest gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny. Nadzór pedagogiczny nad placówką sprawuje Kuratorium Oświaty w Katowicach. Szkoła jest jednostką budżetową, finansowaną przez gminę i miasto Czerwionka-Leszczyny. Organami szkoły są: - dyrektor szkoły,
- rada pedagogiczna,
- rada szkoły,
- rada rodziców,
- samorząd uczniowski.
Działalnością szkoły kieruje dyrektor, który reprezentuje ją na zewnątrz. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania. Arkusz organizacji dyrektor szkoły przedstawia do zatwierdzenia w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w terminie do 30 maja każdego roku. W wykonywaniu swych zadań dyrektor szkoły współpracuje z radą pedagogiczną, radą rodziców i samorządem uczniowskim. Zwierzchnikiem służbowym dyrektora jest burmistrz gminy i miasta. Zakres obowiązków i kompetencji dyrektora szkoły, rady pedagogicznej, samorządu uczniowskiego i rady rodziców określone są w statucie jednostki. Szkoła realizuje zadania i cele określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności: - umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnej do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły oraz kontynuacji nauki w następnym etapie kształcenia,
- umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia,
- kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zadań,
- sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości.
Szkoła Podstawowa nr 4 funkcjonuje w oparciu o następujące akty prawne: Placówka prowadzi rejestry zgodne z Rzeczowym Wykazem Akt w Oświatowych Jednostkach Organizacyjnych Gmin opracowanym na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych, w tym m.in.: - rejestr zamówień publicznych,
- rejestr ewidencji uczniów,
- rejestr wydanych legitymacji szkolnych i służbowych,
- rejestr wyjazdów służbowych, delegacji,
- rejestr skarg i wniosków,
- rejestr świadectw.
Rejestry prowadzone są przez sekretariat szkoły i udostępniane osobom uprawnionym w godzinach urzędowania sekretariatu. Rejestr zamówień publicznych prowadzi sekretarz szkoły. Informacji na temat zasad udostępniania danych udziela dyrektor szkoły.
|