Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny
Strona główna Gmina Urząd Gminy i Miasta
Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miejska
Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny Zarządzenia burmistrza z 2005 roku
Szukanie w serwisie
Strategia rozwoju
Plany i programy
Inwestycje zrealizowane
Inwestycje bieżące
Zarządzenia burmistrza z 2007 roku
Decyzje, opinie...
Sprawozdania
Wyniki kontroli
Wybory
System informacji o środowisku

Zarządzenie nr 0151/143/2005 burmistrza gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny z dnia 14.11.2005 w sprawie zasad przeprowadzenia inwentaryzacji

Stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej oraz ustawy o rachunkowości ustalam następujące zasady inwentaryzacji:

§1

Przeprowadzić inwentaryzację w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.

§2

Rodzaj inwentaryzacji - okresowa.

§3

Każdy inwentaryzowany składnik majątku (tj.: pozostałe środki trwałe-wyposażenie znajdujące się na ewidencji ilościowej, materiały w magazynie oraz węgiel w OSP, sprzęt użyczony, druki ścisłego zarachowania znajdujące się w kasie, itp.) należy spisać na oddzielnych arkuszach spisu z natury.

§4

Termin rozpoczęcia 1 grudnia 2005 r., a zakończenia 13 stycznia 2006 r.

§5

Do rzetelnego i prawidłowego przeprowadzenia inwentaryzacji oraz do kontroli pracy zespołów spisowych wyznaczam komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

  • Zaskórski Józef - przewodniczący,
  • Nowakowska Zofia - członek,
  • Jarosz Danuta - członek.

§6

Arkusze spisowe są drukami ścisłego zarachowania i zostaną wydane przewodniczącemu zespołu spisowego przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, które należy wypełnić w 2 egzemplarzach (oryginał i kopia).

§7

Składniki majątku niepełnowartościowe należy spisać na oddzielnych arkuszach.

§8

Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych, osób materialnie odpowiedzialnych oraz pracowników księgowości o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.

§9

Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:

  • oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentu,
  • przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie pozostałych środków trwałych znajdujących się w ewidencji ilościowej, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej do dnia spisów,
  • uporządkowania ewidencji ilościowej pozostałych środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku znajdujących się w użytkowaniu, w kartach osobistego wyposażenia i innych drukach - kartotekach ewidencyjnych.

§10

Zawiesza się nieobecności wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.

§11

Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

§12

Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

§13

Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.

§14

Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§15

Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.

§16

Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej i głównemu księgowemu.

§17

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Powrót do pozostałych zarządzeń

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Sabina Adamczyk, Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, al. św. Barbary 6, pok. nr 6, 44-230 Czerwionka-Leszczyny, tel.: (32) 431 32 30, e-mail: rgim@czerwionka-leszczyny.com.pl
Biuletyn redaguje: Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, ul. Parkowa 9, tel.: (0 32) 431 33 55, e-mail: rgim@czerwionka-leszczyny.com.pl
Data wytworzenia: 2005.11.14
Data udostępnienia: 2006.03.09 16:14:07
Liczba odwiedzin strony: 1141 (ostatnie odwiedziny 2024.12.20 08:02:33)

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: e-mail   
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Gminy i Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miejska ]
Copyright © 2003-2006 Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny