Zarządzenie nr 0151/143/2005 burmistrza gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny z dnia 14.11.2005 w sprawie zasad przeprowadzenia inwentaryzacji Stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej oraz ustawy o rachunkowości ustalam następujące zasady inwentaryzacji: §1 Przeprowadzić inwentaryzację w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny. §2 Rodzaj inwentaryzacji - okresowa. §3 Każdy inwentaryzowany składnik majątku (tj.: pozostałe środki trwałe-wyposażenie znajdujące się na ewidencji ilościowej, materiały w magazynie oraz węgiel w OSP, sprzęt użyczony, druki ścisłego zarachowania znajdujące się w kasie, itp.) należy spisać na oddzielnych arkuszach spisu z natury. §4 Termin rozpoczęcia 1 grudnia 2005 r., a zakończenia 13 stycznia 2006 r. §5 Do rzetelnego i prawidłowego przeprowadzenia inwentaryzacji oraz do kontroli pracy zespołów spisowych wyznaczam komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym: - Zaskórski Józef - przewodniczący,
- Nowakowska Zofia - członek,
- Jarosz Danuta - członek.
§6 Arkusze spisowe są drukami ścisłego zarachowania i zostaną wydane przewodniczącemu zespołu spisowego przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, które należy wypełnić w 2 egzemplarzach (oryginał i kopia). §7 Składniki majątku niepełnowartościowe należy spisać na oddzielnych arkuszach. §8 Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych, osób materialnie odpowiedzialnych oraz pracowników księgowości o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną. §9 Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji: - oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentu,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie pozostałych środków trwałych znajdujących się w ewidencji ilościowej, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej do dnia spisów,
- uporządkowania ewidencji ilościowej pozostałych środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku znajdujących się w użytkowaniu, w kartach osobistego wyposażenia i innych drukach - kartotekach ewidencyjnych.
§10 Zawiesza się nieobecności wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów. §11 Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji. §12 Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego. §13 Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie. §14 Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej. §15 Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu. §16 Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej i głównemu księgowemu. §17 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|