|
|
Zarządzenie nr 0151/131/2004 burmistrza gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny z dnia 22.10.2004 w sprawie zasad przeprowadzenia inwentaryzacji Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. nr 142 poz. 1591 z 2001 r.), stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej oraz ustawy o rachunkowości, postanawiam, co następuje: §1 Ustalam następujące zasady inwentaryzacji: - Przeprowadzić inwentaryzację w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
- Rodzaj inwentaryzacji (okresowa, zdawczo-odbiorcza, losowa, niezapowiedziana) - okresowa.
- Każdy inwentaryzowany składnik majątku (tj. środki trwałe, pozostałe środki trwałe-wyposażenie, materiały w magazynie, sprzęt użyczony itp.) należy spisać na oddzielnych arkuszach spisu z natury.
- Termin rozpoczęcia 9 listopada 2004 r., zakończenia 15 stycznia 2005 r.
- Do rzetelnego i prawidłowego przeprowadzenia inwentaryzacji, oraz do kontroli pracy zespołów spisowych, wyznaczam komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
- Józef Zaskórski - przewodniczący,
- Zofia Nowakowska - członek,
- Danuta Jarosz - członek.
- Arkusze spisowe są drukami ścisłego zarachowania i zostaną wydane przewodniczącemu zespołu spisowego. Arkusze należy wypełnić w dwóch egzemplarzach.
- Składniki majątku niepełnowartościowe należy spisać na oddzielnych arkuszach.
- Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych, osób materialnie odpowiedzialnych oraz pracowników księgowości o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
- Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:
- oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentu,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (LT, LN itp.) do dnia spisów,
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
- Zawiesza się nieobecności wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
- Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
- Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
- Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
- Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
- Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.
- Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej i głównemu księgowemu.
- Zarządzenie obowiązuje od dnia podjęcia.
|