|
|
Uchwała nr XXVI/228/2004 Rady Miejskiej w Czerwionce-Leszczynach z dnia 26.11.2004 w sprawie rozpatrzenia skargi złożonej w imieniu mieszkańców gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny - dzielnicy Leszczyny Osiedle przez pana [...] na burmistrza gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny oraz dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 229 pkt 3 k.p.a., po zapoznaniu się z treścią skargi pana [...] na burmistrza gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny oraz dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach, wysłuchaniu stanowiska Komisji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej badającej przedmiot skargi, Rada Miejska w Czerwionce-Leszczynach postanawia: §1 - Uznać za zasadne i wyczerpujące ustalenia dokonane przez Komisję Gospodarki Komunalnej i Budownictwa Rady Miejskiej w Czerwionce-Leszczynach na posiedzeniu w dniu 23 listopada 2004 r.
- Odrzucić w całości, w świetle ustaleń komisji, zarzuty zawarte w skardze złożonej w imieniu mieszkańców gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny - dzielnicy Leszczyny Osiedle przez pana [...] z dnia 28 września 2004 r. na burmistrza gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny oraz dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach.
§2 Treść uchwały przekazać zainteresowanemu oraz do Biura Dyrektora Generalnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach. Odpowiedzialnym w tym względzie czyni się przewodniczącego Rady Miejskiej. §3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Uzasadnienie Skarga, którą w imieniu mieszkańców dzielnicy Leszczyny Osiedle podpisał pan [...] wpłynęła do rozpatrzenia według kompetencji do Rady Miejskiej za pismem nr BD-OK VI-0554/128/04 Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 19.10.2004 r. O możliwości rozpatrzenia przez Radę Miejską, w terminie jednak późniejszym ze względów organizacyjnych, powiadomiono skarżącego za pismem dnia 12.11.2004 r. nr RS/0561/4/BR/2004. Zgodnie z procedurą rozpatrzenia skarg została ona przekazana komisji zajmującej się problematyką komunalną tj. Komisji Gospodarki Komunalnej i Budownictwa. Komisja ta na swoim posiedzeniu w dn. 23.11.2004 r. dokonała szerokiej analizy treści skargi, a także zapoznała się ze sposobem załatwiania problemów poruszanych w skardze w trakcie 2004 roku. Analizy tej dokonano przy udziale przedstawicieli Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. oraz Urzędu Gminy i Miasta, a także członków Zespołu powołanego przez burmistrza gminy i miasta dla przeprowadzenia przeglądów instalacji wodno-kanalizacyjnych w budynkach wielomieszkaniowych - komunalnych w aspekcie zgodności z obowiązującymi normami i przepisami, a także ustalania niezbędnych prac adaptacyjnych i przedstawienia wniosków. Członkowie tej Komisji nie zgodzili się z zarzutami skargi iż niczego nie załatwiono w zakresie uregulowania problemu naliczania najemcom opłat z tytułu różnic wody pomiędzy sumą wodomierzy mieszkaniowych a wodomierzem głównym przed budynkiem. Podkreślono na Komisji, że w wyniku przeglądów wyszły na jaw tak przypadki kradzieży wody jak i niewłaściwych podłączeń oraz nieścisłości w regulowaniu należności za wodę. Zdołano dzięki pracom powołanego Zespołu oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jako administratora mieszkań, doprowadzić w bardzo wielu przypadkach do zminimalizowania strat wody i różnic pomiędzy ww. wodomierzami. Zauważono, iż mieszkańcy sami dla zaoszczędzenia wydatków zgłaszali przypadki niewłaściwych poborów i podłączeń wody. Nie potwierdzono w toku dyskusji aby w rozpatrywanej sprawie brakowało konsekwencji w działaniu ze strony burmistrza i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Burmistrz po paru miesiącach pracy Zespołu wydał dla Zakładu zalecenie podpisywania umów o dopłatę różnic ograniczając jej wielkość do maksimum 10%. Zgodzono się z poglądem, iż nie satysfakcjonuje to wszystkich. Zalecono Zakładowi aby rozliczenia były rzetelne, a zgłaszane uwagi dokładnie analizowane. Nie stwierdzono braku podstaw prawnych do ściągania opłat z tego tytułu, gdyż taką możliwość przewiduje ustawa o ochronie lokatorów w ramach tzw. opłat około czynszowych. Rada zaakceptowała ustalenia dokonane przez Komisję. W świetle tychże ustaleń nie znalazła argumentów dla uznania za zasadności skargi. Uznała jednoznacznie, iż działania burmistrza i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej były właściwe. [...] - usunięto zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2002 r. nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
|